اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

علی مخفی در احمد بود احمد در علی پیدا

ولا در بحر فکر من تو هستی گوهر یکتا

چنین گوهر نباشد در دل دریای مافیها

نمی­‌گنجی تو در ملک جهان و عالم هستی

ولیکن در دل عشاق عالم کرده‌­ای مأوا

بچشم روشن دل مهر و مه ذرات را دیدم

شتابان هر طرف مدح تو گویا وصل تو جویا

ز سر حدّ عبودیّت به جایی می­‌رسد انسان

که می­‌بخشد حیات جاودان بر آدم و حوا

تو شمع عالم‌آرایی و نور چارده معصوم

وجود چارده معصوم باشد عروة الوثقی

حدیث عشق را تا از لب ساقی شنیدم من

که چون مجنون سرگردان شدم در دامن صحرا

من و این آستان اقدس و کاخ ربوبیت

شده کشتی عقلم غرق اندر قعر این دریا

من و میخانه و جام شراب و ساقی و مطرب

تو و محراب و مسجد ذکر و فکر علم الاسما

شدم غواص در بحر ولای مرتضی دیدم

علی مخفی در احمد بود احمد در علی پیدا

به موج آید اگر بحر علی سلطان فضل و جود

بسی عالم شود ایجاد و بس عالم شود پیدا

اگر خواهی بدانی ساقی بزم الستی کیست

علی ساقی و زهرا کوثر و می حجّت کبری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد