اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

به دل داغی مرا باشد زطفل شیرخوار تو

الا ای بلبل نالان خزان شد لاله زار تو

مبدّل شد به ناکامی چرا فصل بهار تو

بیا بلبل به طرف بوستان لختی تماشا کن

ببین سروی فتاده در کنار جویبار تو

الا ای باغبان سدرۀ اورنگ مشتاقان

نیامد از چه رو از ساحت بستان هزار تو

بیا در طرف بستان و نظر بر سرو و نسرین کن

زبی آبی شده پژمرده یاس و سبزه­زار تو

زگلچین با دل افسردۀ سرگشته پرسیدم

ز خون آلوده گردیده چرا لعل عذار تو

برو ای بلبل نالان به دشت کربلا بنگر

فتاده در میان دجلۀ خون تاجدار تو

زآه آتشین می­گفت هردم یا اخی ادرک

فتاده دست صیّادان ببین سردار و یار تو

صبا یک دم برو در خیمه سلطان مظلومان

بگو از خیمه بیرون آی دارم انتظار تو

به روی خاک افتاده کنون سقای طفلانت

قیامت کن زقامت تا ببینم من عذار تو

برادر جان برس در وقت جان دادن به فریادم

که شد این جان شیرینم برادر جان نثار تو

ندارم آرزوئی در دلم جز دیدن رویت

بیا تا یک دمی مأوا نمایم در کنار تو

برادر رفتم از دنیای فانی با لب عطشان

ولی جاری بود آب روان در جویبار تو

مبر جسم مرا در خیمه‌گه تا حالتی دارم

خجالت می­کشم از دختر نالان زار تو

به هجران تو دیدی عاقبت من مبتلا گشتم

خوش آن ساعت که من باشم برادر در جوار تو

نشاندم نخلۀ غم را به قلب خواهرم زینب

ولی محزون و گریانم زچشم اشکبار تو

سپند آسا بسوزم در میان مجمر عشقت

به دل داغی مرا باشد زطفل شیرخوار تو

بیا ای شاه خوبان وقت جان دادن به بالینم

که من یک «قطره»ای باشم ز ابر نو بهار تو

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد