اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

زبان حال علی بن موسی الرضا علیه السلام

خداوندا در این سامان چه سازم

به درد هجر و مهجوری بسازم

به رویم شبنم ماتم نشسته

دلم از طعنۀ دشمن شکسته

از این دور زمان دلگیر باشم

ز گل‌گشت گلستان سیر باشم

به غیر از حق ندارم غمگساری

مرا هر دم کند از لطف یاری

صبا امشب برو سوی مدینه

بگو کی خواهر زار و حزینه

رضایم من رضایم من رضایم

به زنجیر غم تو مبتلایم

به شهر طوس من افسرده گشتم

خزان شد گلشنم پژمرده گشتم

عجب مهمان نوازی کرد مأمون

ز زهر کین دلم را کرد پرخون

اگر رسم وفاداری چنین است

یقین تقدیر کار عشق این است

پریشان است خواهر خاطر من

بیا بگذار بر زانو سر من

ز خونم پنجه را آلوده کرده

مرا از بار غم فرسوده کرده

به کف تاب و توانایی ندارم

به لوح سینه نقشت می­‌نگارم

نباشی وقت جان دادن برمن

ببندی خواهرا چشم تر من

کشی تو سوی قبله دست و پایم

کنی چون ابر گریه از برایم

نمی­‌بینی مرا ای ناز پرور

بنال از ماتمم تا روز محشر

فراق و درد هجران تو سخت است

دلم از زهر کینه لخت لخت است

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد