اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

از یمن قدومش شده آفاق طربناک

ساقی قدح باده مهیا کند امروز

گلگون زمی آن ساغر مینا کند امروز

میخانۀ توحید مصفا کند امروز

مطرب گره از عقدۀ دل وا کند امروز

آئینۀ دل پاک زصهبا کند امروز

در آئینۀ دل چو فتد عکس رخ یار

آئینۀ دل نیست دگر مسکن اغیار

یعنی شود آن دل به یقین مظهر انوار

آن مظهر انوار شود مسکن دلدار

معشوق به صد جلوه تماشا کند امروز

امروز زرخ پرده برافکنده نگارم

روشن شده از مهر جمالش شب تارم

از مهر جمالش شده دل آئینه دارم

وز هجر رخش رفته ز کف صبر و قرارم

دل وصل از آن یار تمنا کند امروز

در پرده نهان آنچه خدا داشت عیان شد

افشا به خلایق ز کرم سرّ نهان شد

از مقدم آن شوخ جهان مشک فشان شد

این دیر کهن سال ز نو باز جوان شد

از خلق جهان عقدۀ دل واکند امروز

برخیز دلا مُولد سلطان حجاز است

هنگام سرور و طرب و نغمه و ساز است

ای باده کشان مژده در میکده باز است

محمود دلم شیفتۀ روی ایاز است

از شوق دلم شورش و غوغا کند امروز

از ملک صفا نور رخش جلوه­گر آمد

خورشید جمالش زپس پرده درآمد

یعنی به جهان پردۀ اوهام درآمد

شد ظلمت جهل آخر و از نو سحر آمد

از قبلۀ جان شمس تجلی کند امروز

شاهنشه خوبانی و فخر دو جهانی

فرمانده و سالار تو بر کشور جانی

ساقی ازل باده ده کون و مکانی

کفر این نبود چون که خدا را تو زبانی

توصیف تو حق گفت که معنی کند امروز

هادی بشر فخر عرب خسرو لولاک

آن هاشمی و ابطحی و شمس نه افلاک

آن مخزن اسرار خدا منبع ادارک

از یمن قدومش شده آفاق طربناک

صحرا و در و دشت مصفا کند امروز

بر دست صبا داد چو آن طرۀ دل کش

گردید دلم چون خم گیسوش مشوش

برخرمن اعمال زعشقش زدم آتش

از نقش جمالش همه آفاق منقش

سودای رخش بین که چه با ما کند امروز

در قلزم عشق تو من آن «قطرۀ» پاکم

هرچند تو از نور، من از تودۀ خاکم

گر طعنه زند دشمن و از کینه چه باکم

سرمست نه امروز من از دختر تاکم

تا نرگس مست تو چه سودا کند امروز

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد