اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

روی زانو که نهد بعد تو مادر سر من

رفتی از دار فنا مادر جان پرور من

شد از این رفتن تو زار و حزین خاطر من

نخلۀ غم بنشاندی تو در این کشت دلم

رفتی از دست من ای یاس و گل احمر من

رخ تو شمع شبستان امید من بود

همچنان صبح سعادت که شدی از در من

خرمن صبر مرا ماتم  تو داد به باد

خاک غم ریخته از بام فلک بر سر من

جامۀ نیل ببر کرده سماوات عُلا

بنشانده غم هجران تو را در بر من

اگر از دیدۀ من دور شدی جان عزیز

هر دمی پرتو حسن تو شود از در من

پر اثر نیست مگر ناله راه دل ما

که نکردی نظری بر دل غم پرور من

تو نشستی به لب جوی بقا با دل خوش

شهد غم پرشده از اشک بصر ساغر من

برق عشق تو چنان شعله زده در جانم

سوخت هنگام جدائی تو بال و پرمن

تو در این خانه کاشانه بگو در دل شب

روی زانو کـِه نهد بعد تو مادر سر من

دیده کن باز دمی مادر شیرین حرکات

بنگر روی حسن ژاله چشم تر من

گهری از کف من رفت خدا می‌داند

زینت عرش برین بوده و تاج سر من

«قطره» دریای عوالم به تلاطم آمد

لب فروبند که افسرده شده خاطر من

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد