اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

آدمم نوحم خلیلم عیسیم موسای طورم

من صراط خطه اسما رب العالمینم

در بساط حق تعالی احسن للخالقینم

ظِلّ ذات ذی‌وجودم والی غیب و شهودم

صادر اول ظهورم روح ختم المرسلینم

باعث خلق جهانم من جهان جاودانم

معنی اللهُ نورم مظهر و نور آفرینم

مجد وجه ­الله مطلق سر سرالله بر حق

جلوه مصباح وجهم مطلع نور مبینم

من نمی­ گویم خدائم حق پرستم حق ستایم

آفتاب مهر ذاتم طیبات و طیبینم

عدل و میزان و صراطم رهبر و باب نجاتم

مصطفایم مرتضایم مبدء عین الیقینم

از نخستین فیض بخشم تا ابد فرمان‌روایم

دست خلاق توانا باشد اندر آستینم

پیشوایم مقتدایم رهنمایم دلربایم

هرکجا رو آروم من من صراط نستعینم

مرتضایم مصطفایم مالک ملک وجودم

مشعل علم کلامم از لقب حبل المتینم

قبله حاجات خلقم ساکن معراج عشقم

ناخدای بحر جودم پادشاه شهر دینم

کوثر و خلد و بهشتم روضه و رضوان سرشتم

ساقی بزم الستم من امیرالمؤمنینم

لوح محفوظ خدایم معنی قل انـّمایم

من کتاب الله ناطق روح ختم المرسلینم

مجمع اوصاف قرآن مهبط آیات رحمان

گشته نازل از برای رحمت للعالمینم

جبرئیل غیب سرمد وحی آورد نزد احمد

من دلیل صد هزاران منزل روح الامینم

آگهم از بطن متن ذره و خورشید عالم

صاحب اعجاز عینم چشمه حق الیقینم

آدمم نوحم خلیلم عیسیم موسای طورم

انبیا را در عیان و در خفا یار و معینم

من اگر گفتم سلونی با خبر از کائناتم

چون گواه از ماسوی ­الله واقف از سرّ مبینم

واقفم از هر عوالم رهبرم از هر معالم

باب علم مصطفایم مستعانم مستعینم

جیش ارکان ملائک حاملین عرش و فرشی

خلق از نور جمالم کرده رب العالمینم

در سماوات علائی خلق ارض و ماسوائی

هست در تحت لوایم که امین راسخینم

هادی درماندگانم دستگیر بی ­کسانم

من قسیم نار و جنت هم شفیع مذنبینم

چون علی انمایم مشرق شمس ضحایم

مونس هر بینوایم یاور هر مسلمینم

سیر در آفاق و انفس با براق عشق کردم

شد به معراج تجلای خدا آخر مکینم

قاسم ارزاق رزقم منشی خلاق رزقم

از ازل تا روز محشر رهبر دین مبینم

مجری صوم و صلواتم محیی خمس و زکاتم

معنی سبع ­المثانی لنگر عرش برینم

راد مردان جهان را من دلیل و پیشوایم

بیشه ملک ولا را ضیغم شیر آفرینم

آسمان فضل و وجودم آفتاب تابناکم

هر دو عالم قطره ­ای باشد ز دریای یقینم

نظرات 1 + ارسال نظر
ابوالقاسم سه‌شنبه 13 اسفند 1398 ساعت 11:05

https://www.instagram.com/p/B9Q0jU4J6ta/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد