اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

از خون حنجر تو کنم گیسوان خضاب

دامن کشان به دامن این دشت رو کنم

با مرغ آشیان دلم گفتگو کنم

 

از هر طرف روانه شوم با دل پریش

هر لحظه ای وصال تو را آرزو کنم

 

گاهی به خیمه گهی سوی حربگاه

سرگشته هر طرف بروم جستجو کنم

 

آمد کنار نعش برادر به گریه گفت

شاه نجف کجاست تو را رو به رو کنم

 

آب روان که نیست میسر برای من

از اشک دیده جسم تو را شستشو کنم

 

از تیغ و تیر و خنجر و نوک سنان و نی

خواهم که زخم های تنت را رفو کنم

 

بر بوسه گاه جد و پدر بوسه زد بگفت

کو رأس انورت که به او گفتگو کنم

 

پرپر ببینمت گل زینب به روی خاک

بردارمت ز خاک و چو گل برگ بو کنم

 

چون نیست ممکنم که سپارم تو را به خاک

بسپارمت به خالق و آشفته مو کنم

 

از خون حنجر تو کنم گیسوان خضاب

رسوا یزید و مردم بی آبرو کنم

 

بگذارمت به دامن صحرا حسین من

افسرده سوی دیر و خرابات رو کنم

 

زهرا تو را ز خون جگر پرورانده بود

جسم تو را ببینم و من یاد او کنم

 

گر قطره ام ز آه دل زینب حزین

گلگون ز اشک دامن و روی نکو کنم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد