اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

دمی بنشین کنار بستر زهرای پیغمبر


اگر افسرده محزون خاطرم جانم علی جانم

چه غم دارم تو باشی یاورم جانم علی جانم

 

پدر آرام جانم بود و از چشمم نهان گردید

به مرآت تو رویش بنگرم جانم علی جانم

 

به هر لحظه که می بینم جمالت شاد و خرسندم

ولی غمگین برای مادرم جانم علی جانم

 

اگر می سوزم از داغ فراق و آتش هجران

چه غم دارم کنار کوثرم جانم علی جانم

 

پسر عم غصب حقم شد به دست دشمن آئین

خدا باشد کفیل و رهبرم جانم علی جانم

 

دمی بنشین کنار بستر زهرای پیغمبر

بر افکن سایه ات را بر سرم جانم علی جانم

 

میان خاک و خون آن دم که طفلم دست و پا می زد

نبودی کس به غیر از حق برم جانم علی جانم

 

دلم بر پیش تو بود و سرم بر زانوی فضه

چو شد طفلم فدای دلبرم جانم علی جانم

 

مرا یک آرزو باشد به دل بعد از وفات من

بده غسلی شبانه پیکرم جانم علی جانم

 

ز بس که لطمه خوردم از ستمکاران این امت

شده رنجور جسم اطهرم جانم علی جانم

 

دل و بازو و پهلو سینه ام باشد گواه من

بود در انتظار محشرم جانم علی جانم

 

تحمل می نمایم آن چه دلخواه تو می باشد

بود یک قطره اشکی برم جانم علی جانم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد