اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

اشعار قطره

اشعار شاعر اهل بیت علیهم السلام مرحوم ابوالقاسم علیمدد کنی متخلص به قطره (1280-1357هـ.ش) *** instagram.com/a.a.ghatre

سرچشمه حیات


کانون علم حقم و سرچشمه حیات

سرچشمه بقایم و بخشنده حیات

 

زهرای طهر طاهرم و فاطمه لقب

مصباح وجه جلوه ام و روح طیبات

 

در آن حرم که از نظر خلق غایب است

آن جا مقام قرب بود قصر عالیات

 

خواهی اگر مرا بشناسی بگویمت

درکفه کفایت حکمم بود برات

 

من آن کتاب منزل علم لدنیم

دریای علم و فلک نجاتم به کائنات

 

صبار صبر و سیده هر دو عالمم

آئینه ام مقابل خورشید مهر ذات

 

صاحب سریر و دولت بی انتها منم

بنیان گذار عالمم و مظهر صفات

 

زهرای خاتم و ولی الله را معین

معراج وحی غیبم و در غیب ممکنات

 

گر من نمی شدم سبب خلقت وجود

عالم نبود و کشتی و نوح و سرادقات

 

در طارم سپهر حقیقت زدم علم

با دست قدرتی که کنم دین حق ثبات

 

من آن امانتم که خدا داد بر رسول

نه لوح بود و کرسی و اجسام و طیبات

 

نام مرا به لوح عوالم نوشته حق

مشکل گشای عالم و حلال مشکلات

 

ما آن حقیقتیم که در شأن ما خدا

آورده قطره سوره قرآن و محکمات

 

روز جزا حساب تمام جهانیان

در امر و حکم ماست کتاب محاسبات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد